måndag 30 november 2009

Måndag 30 november

Sista dagen i november och imorgon börjar en ny månad. Tiden ja, som jag brukar skriva den rusar iväg. Idag är jag och Tyra lediga och jag röjer i mitt sovrum. Dammtorkar och ska rensa ur garderoben strax är det tänkt. Har en massa kläder som inte passar länge?! Trevligt!
Sen ska jag fortsätta med min lilla men något röriga hall på övre våningen som också behöver en städning, minst sagt. Nu är det så att vi inte har några djur på övre våningen men ack så mycket damm... Märkligt. Och Tyra har en lekhörna som är full i leksaker och jag undrar om jag inte kan sortera bort lite av det.

Annars lyser det nu mysigt i fönstren med stjärnor och stakar och vi är inne i en fin tid. Skulle nog behöva spraya fönstren med snö för ute, ja vad ska man säja om vädret. Det är fanemig fördjävla pissigt blött och lerigt. Regnet strilar fint ner och lerigare och lerigare blir det. Inget idealiskt väder när man bor på landet med djur. Det är ju konstaterat. Jag vill att det fryser till och det nu!!

Middagen väntar och jag undrar så vad jag ska hitta på idag? Har inga idéer just nu. Får ner och titta in i frysen och kylskåpet och se vad jag kan fixa till.

Ha det gött
Susanne

Inga kommentarer: