tisdag 3 november 2009

Rosett tvätt

Ny vecka återigen och redan tisdag. Mitt vanliga tjat om vad tiden kommer återigen. Om 3 1/2 vecka är det advent och dags för ljusstakar och stjärnor. Jättemysigt men oj redan är ju ändå tanken i huvudet. Men december är en härlig tid med julpynt och ljus i alla fönster. Däremot januari till mars det kan gärna suddas ut ur min kalender. Bara blött och lerigt som alltid. Ja ja nog om det.

Gårdagen var en vanlig ledig dag för mig och Tyra. Lugnt och skönt. Hade en dust med alla mina hundrosetter, som dammtorkades, ströks och sattes upp. Hugaligen vilket jobb, konstaterade att en del framgång har det att varit i kenneln under åren som hundägare. Tänk så mycket blod svett och tårar det ligger bakom varje rosett, det är ju sånt som en vanlig icke hundägare tänker på. Det blev en lite nostalgitripp eftersom jag skriver bakom varje rosett så var det ju så man fick tänka tillbaka på just den hunden och just det tillfället.
Några krokar sattes även upp under trappen för Tyra så hon kan hänga upp sina kläder själv, tur det finns elektriska skruvdragare! Men den laddade ur så pappan fick att göra en insats när han kom hem.

Ikväll ska vi se om jag kan få lite hjälp av Ebba så kan börja om inte försöka börja trimma någon av de hundar som jag anmält på utställning till helgen. Jag är ju om ni vet "enhandad" i stort sett. Baden av hundarna ska jag fjäska mig till att Mattias gör framåt veckan. För där går ju gränsen för vad jag kan göra själv.
Nu kommer barnen hem från skolan och jag får servera dagens middag; kasslergryta med paprika och ris.
ha det Susanne

Inga kommentarer: