måndag 23 november 2009

Vaccinerade mot svininfluensan

Idag måndag blev dom första två tvåbenta i familjen vaccinerade mot svininfluensan! Mamman och pappan har ju varit aningen skeptiska men har ändrat åsikt. Det dör ju någon i svininfluensan varenda dag. Jag och Måns tillhör ju dessutom riskgrupp så resten av oss får gå dit och vaccinerastorsdag denna veckan. Så vi slipper knorr.
Lill-smurf chockade mig måste jag ärligt säja, jag hade förberett mig på skrik, grin och allmän tandagnisslan Men gissa tre gånger? Ungen sa inte ett pip? Och strax efter sticket helt coolt - det gjorde inge ont alls! Jag och Tyra kom in som nummer två och kön var enorm lång efter oss, 30-40 barn som väntade på sin tur. Glassen som lovade när vi gick in sjukhuset, fick hon i cafeterian. Himla dyrt val; piggelin! Ringde glatt till sin pappa och berättade vad hon gjort. Jag kan inte annat än skaka på huvudet! det gick helt över förväntan.
Ja Ebba då, jodå hon blev också vaccinerad, hon hade sin pappa med sig och dom fick åka till Höglunda skolan och hon tyckte också att det gick bra. Härliga ungar!!! Kanske blir det Måns som "ojjar" sig istället? Vi får se i slutet av veckan... Rapport kommer. Nu återstår väl att hålla tummarna för att det inte ska bli några biverkningar.

Nu är det kväll igen, på veckans första dag och jag ska strax iväg och hälsa på min "gamla" lagotto Gryet som numera bor hos Maj-Britt. Ska bli roligt för det är det alltid och träffa den lagotto som man har delvis har kvar, även om hon inte bort hemma här. Och visst känner jag ett litet sug efter en ny lagotto. Ja vem vet kanske till sommaren? Nja, säj nu inget till min käre man, för då lär jag väl bli skild. Han gillar inte lagotto. En helt ointelligent hund som skäller och är allmänt tröga, om ni skulle fråga honom. Men se där har han fått allt om bakfoten, det är just intelligenta som dom är!! Mrn hållr med om skällingheten, man vet vart man har dom.

Nej nu ska jag betala några räkningar, fan så trist. Men tyvärr nödvändigt.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Duktig liten smurf!
Och duktig stor tjej!
Ha det mysigt hos Grynet:O)