söndag 22 november 2009

Väder, fest och skadad fotled

Satans va det regnar ute! Och mörkt har det varit hela dagen. Så jäkla trist. Nästa helg blir det ju lite ljusare för då kommer ju ljusstakarna fram. En del har ju redan fuskat med att för några dagar sen att sätta fram och upp adventsljusstakar har jag sett. Men det verkligen gränsen för mig. Tidigast fredag nu i veckan, det är ju en viss charm med det. Men vi är ju alla så olika.

Helgen annars, igår lördag så skadade sig Tyra i fotleden. Och går inte på den utan har jätte-ont. Vi var på AM's 50 årsfest i stan, i en helmysig lokal. Men tyvärr var det alldeles för kallt för mig, så denna dagen har varit helt förstörd med värk och stelhet överallt. Synd. Kalaset annars var ok med en bra och käck orkester med Säffle-killar.
Tyra hade tur i oturen men fick vara hos sin favvo "fabba" på mys när vi var på festen och tur var väl det. Hade inte gått och ha henne med där. Oj oj. Idag har vi sovit länge och pappan i familjen är lite bakis. Inte jag, för jag erbjöd mig och vara chaffis. Vissa fördelar med och vara det måste jag ju säja en dag som denna.

Middagen är avklarad och luciaträningen i S Ny kyrka. Nu ska jag strax ut och låta hundarna springa av sig och dom ska även få kvällsmat något tidigare idag. Och sen hoppas jag på en lugn och stilla kväll kanske med en bra film. Vi får se vad kvällen bjuder på.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Hoppas fotleden snabbt rättar till sig!
Jag var också chaufför igår, och kan bara hålla med ig, dagen efter är man ganska nöjd :O)