torsdag 3 december 2009

Fortfarande härligt väder!!

Även tisdagen var det ett underbart härligt hundväder! Fruset och gnistrande fint i gräs, träd och buskar. Så kan det gärna fortsätta framtill mars - sen vill jag ha vår och sommar. Kan den önskningen möjligen slå in? Knappast, vi har nog inte fått nog med regn och lera än.

Dagen idag så arbetstränade jag med Helena och idag var vi på ett och samma ställe hela tiden. Trevligt äldre par som verkligen uppskattade det vi gjorde, så himla glädjande. Men det gör väl alla så inte för det. Men ibland värms hjärtat lite extra. Vad är det vi gör då, Helena och jag? Jo Helena har en firma som erbjuder hushållsnära tjänster alltså tjänster i hemmet. Och förra veckan och denna så har det ju naturligtvis blivit en hel del gardinbyten, och allmänt julpyntande. Och dammtorkning och diverse städning inför jul.

Kvällen hade jag tänkt tillbringat på en intressant föreläsning i Karlstad men jag fick en sån fruktansvärd huvudvärk efter jobbpasset så det var bara och lägga ner, och inta sängläge. Och just nu känns det helt okej i huvudet. Förrutom nu är klockan mycket och jag är "pigg som en mört"! Inte bra.

Såg på Facebook att min lilla smurf Tyra var på bild i Foto affären Mannes, nere i Säffle i skyltfönstret dessutom, får nog ta vägen förbi imorgon när jag är i stan. Spännande och se vad det är för bild.

Nej jag får ta och rasta mina hundar lite snabbt, ta en avkopplande dusch, kanske läsa några rader och sen försöka sova. Ett jobbpass väntar även imorgon eller idag kanske stämmer bättre.

Hörs Susanne

Inga kommentarer: