onsdag 30 december 2009

Några december bilder

Här kommer det några december bilder från min nya lilla kamera, var tvungen och köpa en billig liten kamera dagarna före jul. Det var ju otänkbart att vara utan under julen. Första bilden nedan är på vårt insnöade vinterhus, ser snarare ut som en igloo just nu!
Det staket är 120 cm högt, men icke nu... Ingen match att hoppa över för hundarna.
Tyras mycket omtyckta julklapp: Pippi huset!
Mattias charolais kalvar


Det var en gång... en a-traktor

Vår goa ponny Bugatti i sitt nya täcke.

Det är verkligen kul med kamera igen och nu är jag jätte-eggad till och skaffa mig min efterlängtade systemkamera.... Det måste bli ett nyårslöfte; ta tag i kamera-köpet. Men nu kan jag ju alla fall så länge ta en bild då och då. Har just avnjutit en härlig brasa i vår öppna spis i vardagsrummet, det har knastrat och varit mysfaktor 10 på det. Härnäst väntar kvällsmat som Ebba ska bjuda på idag och gissa tre gånger vad det kommer bli? Jo just det; tacos. Kalkonen ligger på upptining inför morgondagen. Det kommer bli yummy...

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Härliga bilder!
Vintern är ljuvlig såna här soliga dagar :O)