måndag 28 december 2009

Strömmen kommer och går

Strömmen kommer och går och man vet inte riktigt och den ska vara kvar eller inte! Lite töligt för det -15 grader kallt. Och man är ju rädd om värmen inomhus. Nu ikväll är det Mattias, jag och Tyra som är ensamma hemma. Ebba som hos sin vän Alice istan, och ska sova över. Måns är på bio i Karlstad. Riktigt lugnt faktiskt.

Vi har ätit grillat, bakad potatis med räkröra och nybakad fralla till kvällsmat. Ja jag tog inte bakad potatis men det gjorde Mattias, lite för mäktigt för mig. Jag nöjde mig med en fräsch sallad till. Väldigt gott var i alla fall.
Nu ser vi ishockey på 4:an, det är ju Färjestad som spelar mot V Frölunda ute i Göteborg. Med 31000 som tittar ute nu. Ser väldigt mäktigt ut på tv:n, skulle varit lite kul och sett live. Men som sagt strömavbrott till och från, inte så kul.

Nej nu ska jag koncentrera på hockeyn

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: