onsdag 16 december 2009

Vinande kalla vindar

Mitt i veckan och jag och Tyra sitter just nu och tittar på Emil i Lönneberga på tv:n. Ute blåser det och viner bitande vindar och det är -3 grader. Ett härligt litet snölager ligger på marken och det är ju onekligen lättare och vara hundägare en sån här dag. Alla hundarna ligger tyst och sover efter att varit ute och sprungit en stund. Skönt.
Jag ska inte göra något speciellt idag, orkar inte heller för den delen. Inget bra väder för mig och min värkande kropp. Tråkigt men sant. Ska visserligen åka in till stan vid 15.30 och hämta min nyårskalkon som levereras till McDonalds parkeringen. Mums det kan man längta efter redan nu, helstekt kalkon på nyårsaftonen tillsammans med våra goda grannar.

Nej nu ska vi mysa vidare
Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Åh, ni myser och myser, jag tillbringar dagen på molnfabriken jag, och det är mörkt när jag kommer hem....
Jättefin bild i loggan! Du har så vackra barn!