tisdag 5 januari 2010

-24 grader och vi har film-tajm!

Nu är det bitande kallt, ingen vill vara ute! -24 grader och jag fryser fast jag sitter inne. Men filt på benen dessutom.... och kallare ska det bli. Hm, man börjar förstå hur dom har det mer norr över. Jag vill inte byta!! Snabbt som busen konstaterat!

Wiggo träffade sin tjej förrut men hon var inte klar så det blev ingen parning - inte idag i alla fall. Skulle tippa på att det går bättre på torsdag eller fredag. Det är ju alltid ett gissel med rätt dygn och inte när hundar ska paras. Det är verkligen stora variationer nuförtiden. Förr var det 13-14 dygnet och det var thats it. Och valpar blev det. Men nu hör man ju talas om parningar från 7:e dygnet framtill 20-22:e dygnet. Hur kan det ha blivit såna stora förändringar det kan man verkligen fundera på. Ja ja nog funderat om det. Här sover ungarna och det är lugnt och skönt, förrutom på Måns rum det är det full aktivitet. Han har köpt Guitar Hero (ett spel) idag och har spelat sen han kom hem vid 14 och nu har sin kompis Mattis här. Oj oj sicket liv. Snacka om att leva sig in i spelet?

Nu tycker Mattias att vi ska se på film: "Terminator - salvation" på dvd. Så jag det hänger jag ju på förstås. Igår var det Twilightdvd, men den var sådär lite för mycket overkliga saker för min smak. Men nu har jag sett den.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: