fredag 1 januari 2010

Årets första dag

Ja idag hade jag tänkte och skriva en års krönika om hur mitt år sett ut. Men här har vi haft strömavbrott till och från hela djä... dagen. Så det har inte blivit något längre dator sittande förrän nu och klockan är ju över 23 så jag orkar inte! Jag får skjuta upp det till imorgon... den som väntar på något gott väntar inte för länge! Nej då det är inget smaskigt där. Ha ha vad tror ni om mig?

Nyårsfirandet igår blev väldigt lyckat. Vi började kl 19 med att äta den helstekta kalkonen, till den kunde man välja ris eller klyftpotatis eller både och. Sallad och bröd och en mumsig sås på skyn, yummy säjer jag bara. Mycket gott och vi har mycket kalkon kvar så det kan vi allra säkert äta läänge. Efterrätt till kaffet senare var; ris a la malta med bär och saftsoppa, glass, chokladpudding, frukter, nötter, maränger, kakor ja vad var det allt? Mycket dryck dracks i olika former också. Jag höll mig till vatten och champagne på slutet. Det har jag haft gott av hela dagen idag.
Nu ser vi på en film på TV4 film som är väldigt spännande, handlar om en grupp som ska fånga in en krokodil och det går väl sådär. Primval heter den filmen.

Jag började även läsa en ny bok idag eftersom vi inte hade någon ström: Håkan Nesser. Har inte haft någon bra bok på nattduksbordet på ett tag, så hoppas den nu är bra. Kommer inte ihåg titeln. återkommer med en recension när jag är klar.

God fortsättning får jag avrunda med och ha det bäst tills vi ses igen

Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Himmel va tråkigt med strömlöst igen....
Hoppas det stannar kvar nu, så du får en helt vanlig dag!
God fortsättning i alla fall :O)