lördag 30 januari 2010

Årets första kalv har kommit

Mattias vaknade att till igår kväll och vi såg faktiskt på Wallanders "Dödsängeln" den var bland dom bättre Wallander filmerna faktiskt. Efter det var det tur ut på stan och hämtade hem lill-klimpen och hans E, det var kallt som busen och trött var jag! Men dom kom direkt så vi kunde åka hem med en gång. Tur det.
Idag känns det som jag varit på fest, seg i huvudet och allmänt trött. La mig ju kl 02! Men jag hämtar gärna så jag vet att han kommer hem jag gillar inte när han är ute och "dräller".
Just nu när klockan är 10.30 så är det -20 grader kallt här och det kallt! Och naturligtvis så föddes årets första kalv i morse i kylan ute! Mattias är där nere hos den nu och jag hoppas ju att den klarar sig nu. Det gör den om den är stark och frisk men men jag ömmar alltid för dom när dom föds ute även om dom har lösdrift och gå in i.

Sitter och funderar över vad vi ska ha för middag idag? Idé-torka till 100% just nu. Eller kanske köttfärslimpa det är ju bra och den sköter sig själv i ugnen. Tål att tänka på.
Nu ska jag i alla fall börja med ett varv med älsklingen och få bort allt hår...

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: