söndag 31 januari 2010

Fotbollsträning

Söndag eftermiddag och allt är tyst och skönt. Jag känner mig lite frusen men det är ju inte så konstigt när det faktiskt är -20 grader ute. Pappan, Tyra och Ebba har åkt på fotbollsträning in till stan och jag väntar på KP som ska komma och titta på mina pojkar... Men det är stund kvar innan hon kommer så jag sitter och surfar en stund och kollar mina favorit bloggar och hemsidor för och se om det hänt något kul nånstans.
Annars har det inte hänt så mycket idag, jag och Mattis är förkylda så vi gör inte mer än nödvändigt. Han springer visserligen upp och ner till ladugården för att kolla in kalven som föddes igår i kylan och hjälper till med assistans när den ska dia. Den kon och kalven står inne i ladugården nu så det ska vara lättare och hjälpa dom. Och om inte annat är det ju lite varmare...

Middagen är också avklarad och idag blev det barnens favorit rätt; ugnstekta potatisskivor blandat med tacostekt köttfärs, sallad och gräddfilssås. Inte så illa tycker jag heller för den delen.

Ha det bäst och fortsatt trevlig söndag
Susanne

Inga kommentarer: