fredag 8 januari 2010

Göteborgstripp

Idag har vi varit i Göteborg. Där var det nästan ingen snö i alla fall inte i jämförelsen med här alltså. Dom hade väl 10-20 cm och vad har inte vi? 60-70 cm. En himla skillnad. -9 grader var det där och -25 grader när vi kom hem så konstigt det är ju bara 20 mil.

Tillbaka till Göteborg, ja det gick väl inte så speciellt bra men jag tog ju en rövare med den dåliga pälsen och det gick inte vägen. Wiggo fick en 2:a men fick bra kritik förutom på pälsen det köpte inte domaren. Men det är väl som dom säjer alla bra hundar får en tvåa, och nu har vi fått den, och förhoppningsvis så slipper vi få nån mer. Såg flera fina hundar och en annan som inte var det. Som det brukar vara med andra ord. Och det delades ut flera både 2:or och 3:or så vi var inte ensamma om och få det. Grattis vill jag skicka till Åsa min goda vän från Halland som vann flera klasser med fina hundar och vann även BIR:et!! Grattis Åsa.

Nu är jag hemma och det är lite kylslaget i huset, Måns och hans tjej Elin har varit hemma hos hundarna och det har inte blivit eldat som det brukar. Men nu sprakar det gott i den öppna spisen och värmen sprider sig i rummet, hög mysfaktor det. Ebba tänder för tillfället värmeljus och det spär ju bara på mysfaktor ytterligare. Kvällsmaten är i ugnen så snart blir det även mat.

Nej hundarna vill ha mat jag får rappa på så jag kan slappa i soffan sen. Gick upp 04.00 så ögonlockar är en aningen tunga nu.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: