tisdag 19 januari 2010

Hurra för ström!!

Sen jag var här sist så blev det som jag befarade STRÖMAVBROTT !! Och vilken gång i ordningen blev det har jag verkligen tappat räkningen på. Det blir så mycket och stå i varje gång som strömmen går och när strömmen kommer tillbaka. Krångel med vatten, pumpar som inte varje gång kommer igång själv. Vedpannan kanske är i full gång och då är det risk för att den kokar men min fiffiga man, kopplar på ett bilbatteri och voilá så ordnar sig det. Sen är det ju hysterin om vart alla ficklampor är, värmeljus, stearinljus - ja som ni ser det är inte bara.
Ja trött på det är jag i alla fall. Men men det är väl den största nackdelen med och bo på landet, att det är så mycket svårare, i stan var det t ex strömavbrott i förra veckan i flera bostadsområden och affärer. Men oj sicken hysteri det genast blev!!?? Första sidan på Säffle tidningen blev det , men vi lantisar då? Nej vi får väl skylla oss själva. Nog om terapi om el och ström.

Nu tittar jag på mitt favvo-program "Halv åtta hos mig" och idag är besöket hos en gammal hemkunskaps lärarinna av det äldre virket. Hon är varit ordförande i Gourméklubben. Säjer inte lite. Hoppas alla blir nöjda nu då. Igår var dom ju hos en av grabbarna en kaxig sak, som var expert på bearnaisessås. Och gissa vad som hände, den skar sig och blev tunn och blaskig. Ha ha vilken underhållning! Nej nu ska jag fortsätta titta.

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Jo, ström kan ju va bra att ha :O) Gött att ni fått den tillbaka!
Känner igen det hysteriska i att leta ficklampor och ljus... Phu!