måndag 11 januari 2010

Hurra för vardagen

Äntligen vardag och inne i de vanliga rutinerna igen!! Me like!! Pappan på jobbet efter en lång ledighet och dom två stora barnen är i skolan. Jag kan inte annat än dra en lång skön suck och tänka - äntligen!! Det är att bäst med vardagen tycker jag. Man kommer ju snabbt in i dåliga vanor. Ungarna är uppe hela kvällen och sover halva dagarna. Nu blir det ändring och i eftermiddag när dom kommer hem så är dom förmodlingen trötta.
Nu så är Tyra och jag är ensamma hemma och det är lugnt och skönt. Och inget tjat om skjutsa mig hit och dit och den stora frågan "vad ska vi göra idag?, eller vad ska vi äta idag".

Tyra har inga såna frågor eller funderingar än i alla fall. Nu ska vi gå ut och ta lite luft även om den är kall. En liten stund orkar man förhoppningsvis vara ute. Sen när jag kommer in så får jag väl fundera på vad vi ska bjuda svärfadern och hans sambo på när dom kommer i eftermiddag. Det passade inte under helgen så dom ska fira Mattias idag. Jag har just nu inga som helst idéer Det är slut på dom. Sorry.

Nu ska vi ut jag och Tyra. Härligt!!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: