lördag 2 januari 2010

Klipp på Erikshjälpen

Lördagen började med en tur till staden, hundmaten var nästintill slut och jag var tvungen och hämta ut medicin till hästen. Handlade också några småsaker inför kvällen. Var också in på Erikshjälpen och fyndade till mig två par mini-skidor och två par stavar för 40 kr!!! Helt okej pris. Inne i butiken köpte jag en fin brun skål för 25 kr och ett fint stort grönt Gefle-fat för 50 kr. Vilka klipp!!
Nu ikväll kom min syster Gunilla hit med sin familj; sambo Peter och barnen Linus och Sara. Och vi åt kyckling, sallad och goda såser. Efterrätt med kaffe, glass, frukt och nötter blev det också. Alla var mätta och glada. Ungarna har lekt och stojat. Och vi vuxna passade på och provspela vårt nya parspel "Lika Par Leka Bäst" och vi spelade två omgångar och det blev 1-1. Det var ett kul spel, men inget spel för ungarna i alla fall konstaterades. Vi fick många goda skratt kan jag lova, det var många intressanta frågor inom områdena; Harmoni, Irritaion, Adrenalin och Handen På hjärtan.
Nu har gästerna åkt hem och jag sitter och surfar runt lite och kollar vad det är på tv:n just nu. Inte mycket kan jag ju konstatera. Det får nog bli sängen inom en snar framtid...

Ha det bäst
Susanne

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Klipp på loppis, kan väl inte annat än att göra en glad :O)
Klart du ska "sno" de bilder du vill ha på Fender, skilsmässokatten som blev familjens bebis :O)

Prillig sa...

Kul med lite rolig fynd! :-)

Ville bara önska dig och de dina en god fortsättning!

Britt