onsdag 6 januari 2010

Klurar på present

Varje blogg inlägg numera handlar om vädret och temperaturen, men det är väl det största på tapeten nu. -23 grader nu mitt på dagen, jag och Tyra är ensamma hemma (nja förrutom Måns då) och det är lugnt och skönt. Gustaf visas på 3:an och det har Tyra plötsligt börjat titta på, det är ju en rolig film så gärna för mig.

Annars har det hänt så mycket idag, visserligen har jag sålt min barnvagn och skickade även med babysittern så det är ju mycket glädjande OCH jag har plats över till annat. Härligt! Den vagnen var jag extemt nöjd, och jag hoppas att dom nya ägarna också kommer vara det. Nu är den barnvagnstiden över för mig. Kan inte säja annat än att det är gött. Gött att barnen blir större och man får lite mer tid för sitt eget in emellanåt i alla fall och att dom klarar vara själva en stund. Barnen har ju sina aktiviteter och det tar ju en del tid eftersom vi bor på landet och måste köra fram och tillbaka. Men det gör jag så gärna för jag tycker det är viktigt att dom håller på någon form av aktivitet gärna fysisk. Ebbas fotbollsträning börjar nu på söndag och Måns vet jag inte vad/hur han tänker göra med sin fotbollskarriär. Hoppas han tänker fortsätta.... Lill- Smurfen Tyra har än så länge inga större intressen förutom bus då förstås. Hon tycker om att rida och det hoppas jag ju på förstås. Bara det blir lite varmare så ska vi ta i tu med det.

Sitter nu och surfar runt och funderar på vad vi ska köpa till pappan i familjen som fyller år imorgon, har en idé men det kan jag inte avslöja här ifall han läser bloggen. Ska fråga honom sen vad han önskar sig, för vi ska ju till Göteborg på fredag så han kan ju få köpa sig nåt där annars. Finns ju ett annat utbud där liksom.

Nej nu jag surfar vidare..
Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Prillig sa...

Hej!
Vilken fin bild du har i din header, är det dina barn?

Ja, det är mycket snack om vädret nu, konstigt egentligen eftersom det alltid är kallt på vintern... det kommer som en överraskning varje år? ;-)

Ha ën bra dag i Göteborg!

Kram britt