söndag 3 januari 2010

Plockat bort tomtarna

Vet inte vad jag kommit in, bloggar kvällstid när jag nu ska blogga. Vet inte varför, men dagtid så får jag bara inte till tid att sätta mig ner och skriva eller snarare lugn och ro. Alla är ju lediga och det måste ju hända något varje dag? Märkligt. Imorgon är det lekförbud här, då blir det hårt mot hårt och rummet ska städa för den stora damen. Och alla tvättade kläder ska läggas in i garderoben. Och varva ner vore väl bra om hon kunde göra också, allt går i 100 varv nu. Varenda dag. Det ju faktiskt lov.
Idag har jag plockat ihop alla tomtar och omsorgsfullt lagt ner dom i kartongen för förvaring. Det har varit så kallt ute så jag har inte varit ute några längre stunder, jag orkar verkligen inte det. Så jag tände i den öppna spisen i vardagsrummet och började plocka ihop tomtarna, riktigt mysigt när det brinner och spirar i den öppna spisen. I like it!!
Imorgon är det "vanlig" dag och jag har lite telefonsamtal som jag måste ordna med. Det får inte glömmas bort. Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig.

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Inga mer tomtar den här julen då... Det är kul att ta fram dem, men ack så skönt att få ta bort dem :O)
Ha en bra dag!