fredag 29 januari 2010

Snön vräker ner och det är -10 grader

Så var det fredag igen och snön vräker ner här just nu och det är kallt igen -10 grader faktiskt. Kanon hundväder för det är relativt rent inne, inget lera inget grus - hurra! Men nu istället så fäller nästan alla och det är lite ludet på morgonen när man kommer ner.... Att det aldrig kan vara bra, bara gnäll...

Har varit in till Säffle och handlat lite småplock som jag glömt under de andra dagarna. Och lite handlat till bygdegården där det ska var ungdomsdisco imorgon. På Ica var jag också in och köpte kvällen "mysmat" och idag blev det grillade kamben som man köper över disk... Yummy!! Baugette och sallad till också och min berömda röda sås.... Jag längtar. Ett besök på Granngården blev det också djuren vill också ha mat. Men där blev det samma gamla vanliga.

Nu har övriga familjemedlemmar (förutom Måns som åkt på fest!) gått ut i ladugården för och ta in hästar och utfodra köttdjuren och hönsen. Lugn och skönt och känner hur det drar i ögonlocken! Jag är trött. Men sängen måste få i nya sängkläder för dom drog jag ur på förmiddagen och jag funderar på några minuter på spikmattan för och släppa på alla spänningar i kroppen som jag har just nu.

Ikväll blir det väl Lets Dance skulle jag tro. I flera kvällar har jag tittat på Robinson på tv:n och säjer bara en sak; HEJA MATS!!

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Här har jag nu 19 grader kallt, ingen snö kommer dock, men det är ett fantastiskt månsken :O)
Har varit och hälsat på lillebror Diesel :O) Nu har han repat sig efter kattdamsattacken, men de kan fortfarande inte ha dem tillsammans, de vågar helt enkelt inte.... Men han är en ljuvlig lite kiise, lika social som fender men inte lika Vacker ;)