onsdag 27 januari 2010

Vaccinering på g, med Tyra

En lugn onsdag så här långt, jag och Tyra ser på Barnkanalen nåt tecknat. Tyra är ledig från dagis idag och ska lite senare idag vaccineras med 2:a sprutan mot svininfluensan. Det är "drive-in" mellan kl 13-16 idag på BVC. Vi ska vara där till kl 13 har jag tänkt. Efter det har jag mutat med Mc Donalds lunch och ett besök på leksaksaffären. Och Tyra tycker det är helt okej! Hon blev nämligen lite upprörd igår när jag började förbereda henne inför vaccineringen. Men med mutorna så blev hon rask med på noterna...
Själv känner jag mig inte ett dugg bättre, fortfarande väldigt ont i halsen och i bröstet är det tungt. Mycket halstabletter går det åt och dryck, Men förhoppningsvis ska det väl gå över snart, väldigt snart hoppas jag.
Sen sitter sitter jag och funderar över ovädret som skulle dra in över oss idag, hittills så blåser det lite grann, men ingen snö än. Tackolov för det. Men det kanske kommer? Hoppas i alla fall inte det. För jag vill inte ha mer snö nu, jag vill ha vår!! Ett lite önsketänkandet bara så här nu....

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: