onsdag 6 januari 2010

Wiggo

Nu är Wiggo trimmad, badad och klar för utställning! Va skönt. På bilden är han nybadad och vill inte vara med på bild. Han är så jäkla go den hunden, jag är extremt förtjust i honom. Tror han kommer ha en del och ge i avel nu när han ska få den chansen. På fredag ska vi till Göteborgs stora utställning i Mässhallen och det ska bli spännande och se hur det kan gå. Wiggo är bara utställd en gång i juniorklass och vann visserligen den utan någon som helst päls. Men nu ser han mycket bra ut på många vis, så vi får väl se på fredag hur det ska gå!!
Sunny skulle ställas ut också men njaee det går inte, hon är flerfärgad och vräker av sig sin päls. Ser fördjävlig ut på ren svenska. Hon ska snart löpa och gör sig redo för parning. Och ja, jag ska para henne trots hennes C-höfter, så nu vet ni det. Har valt en en fin utländsk hane som lämnat bra i tidigare kullar och har några få kullar i Sverige sedan tidigare. Och har fått ok från ägaren. Spännande jag tror hon kan ge både roliga och fina valpar.

Nu ska jag ta en dusch och gå och lägga mig klockan är som vanligt för mycket. Och imorgon fyller ju min man år så jag måste till stan och hämta presenten. Den börjar på mo och slutar på fon, presenten alltså. Något han så gärna vill ha.... vill ju inte avslöja för mycket här i bloggen ifall han läser den, vilket jag inte tror nu så här sent i all fall.

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Wildzeal Retrieverblogg sa...

Lycka till på utställningen och god fortstättning på det nya året!
/Stina