lördag 13 februari 2010

Ännu en lördag till historien

Snart är det sängdags och lördagen har gått till ända. Ja vad blev det av idag då? Jo på förmiddagen så åkte vi in till stan och jag fick gå på Erikshjälpen och det är som vanligt trevligt. Några små fynd blev gjorda ett fint fat, ett gnistskydd till öppna spisen, en telefon till garaget, 2 små böcker till Tyra, en leksak till Tyra, en väska, en ikeapåse och ett par allväders stövlar till Tyra. Oj tänker ni nu, vad gick det kalaset på? Ha ha bara 140 kr för allt det där jag nämnde. Tjoho! I like it!
Sen köpte vi med oss semlor hem, ett besök på Säffle Blomsterhandel blev det också. Måns blev hämtad och Elin blev hämtad och strax efter middagstid var vi hemma igen. Middagen blev avklarad strax efter det; korv stronganoff och ris, och några (läs Mattias o jag o Elin) åt taco gratäng sen igår. Mums! Eftermiddags fikat blev semlor och n...bullar till flickorna. Huu va gött!

Vi firade Alla Hjärtans Dag idag eftersom jag inte är hemma imorgon och mannen i mitt liv fick trisslotter, flickorna en varsin Bukowski nalle, Måns fick sin skuld reglerad! Alla nöjda. Och jag fick ett jätte fint blomster arrangemang och fina teckningar av mina goa flickor. TACK ÄLSKLING; JAG ÄLSKAR DIG!! Och tack till mina goa barn jag älskar ju er också.

Kvällsmyset idag då, jo hela familjen var samlad för omväxlingsskull och vi åt klyftpotatis, kebabkött, sås, sallad och vitlöksbröd. Till efterrätt bakade Måns och hans Elin en mumsig kladdkaka. Tack den smakade smaskens!!

Jag har i omgångar under dagen gått igenom RAS-pappren till mötet imorgon men det är så satans mycket papper så jag läser några ark, gör nåt annat, läser och gör nåt annat. Och kommer aldrig igenom. Jo då till sist så gjorde jag allt det. Det blir en lång dag imorgon jag ska åka tidigt för jag ska hälsa på Veronica o Thomas först och ta mig en titt på Cilla Klingberg. Och jag ska också träffa Olle och hans nya familj om nu Cindhy törs och komma. Nej då skojar det är bara Thomas o Veronica som skrämt upp henne om den hemska uppfödaren. Och jag lovar Cindhy jag är helt ofarlig.

Melodifestivalen då, jo men visst satt jag och såg på den idag också. Något bättre idag men jag är inte nöjd med det programmet!! Andreas låt var bäst det tycker jag i alla fall.... Framför ett enda program och 10 låtar en vinnare och toppen kväll!! Så som det var förr.

Nu ska jag ut med hundarna på en sista rastning och jag ska se ta mig en dusch. Gött

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Oj, den hemska uppfödaren :O)
Nej då, så farlig är du inte!