måndag 15 februari 2010

Dagen efter

Idag är det tungt! Det känns verkligen som "dagen efter" och då menar jag inte efter en brakfest. Det var ju en lång dag igår, inte för att jag gjorde så speciellt mycket. Men jag var i "farta". Om ni förstår vad jag menar med det? Tänk att det ska vara så påfrestande så man är helt slut i hela kroppen så här idag? Ursch då är det tungt. Nej nu får det var slut skrivet om sjukdomarna, inget favvo skriva om fast jag skulle kunna göra långa inlägg varenda dag om det. Det är som det är liksom.
Idag har det med tanke på det jag skrev varit lugnt och skönt. Tyra är på dagis, Ebba och Måns på skolan och mannen på jobbet. Det är nog gött för oss alla med att vi är friska och kan göra det vi ska. Vara hemma allihopa i 2 veckor sjuka = inget större hit! Om en timme ska Tyra hämtas på dagis och skolorna slutar men först en timme senare är dom större barnen hemma med bussen.
Jag sitter och funderar över dagens middag och det lutar åt mos och korv. Enkelt, relativt snabb lagat och mycket uppskattat.

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

mister.q sa...

Mos o körv inte fel, här blev det köttfärsbiff m pot blir bra i G:s matlåda. //e