torsdag 18 februari 2010

Erbjöd mig och tog ladugårdstjänst ikväll

Det har varit en lång dag! Den avslutar jag med ett blogg inlägg. Nej då jag har läst nyheterna på Aftonbladet på datorn, läst mina favvo bloggar. Tittat in på några av mina favvo hemsidor. Trevlig avrundning på dagen. Före jag satte mig här tog jag mig faktiskt ett bad och det gör jag ju inte varje dag men efter denna dagen så var det välbehövligt. Jag har slitit hårt!!! Eftersom Mattias är riktigt krasslig så erbjöd jag mig att gå ner till ladugården ikväll och utföra hans sysslor! Ja ni läser rätt! Jag erbjöd mig. Tyckte inte han skulle gå ut och slita, när han flåsar av att gå till toaletten och hostar som den värsta stor-rökare!

Så här nu några timmar senare så känns det verkligen. Det är ju egentligen inget jobb för mig. Alldeles för tungt. Nu var jag inte lika noga som han själv skulle vara, men det blev bra ändå. Jag vet att han kommer klaga på att jag gett djuren för mycket strö..... Men det får jag ta, och han också. Jag vill ju göra på mitt vis fast att jag hör honom i örat... Gör så, gör så, inte så...

Så nu har jag badat, tagit dubbel dos med värktabletter och ska ligga en stund på spikmattan innan jag somnar. Ja om jag nu inte somnar på spikmattan för då kanske jag inte vaknar förrän till morgonen. Det vore allt nåt det. Kanske vore riktigt bra?

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Duktig!
Undrar om du somnade? På spikmattan alltså, och hoppas inte du behöver få träningsvärk efter ladugårdsjobbet, det hade garanterat jag fått :O)