lördag 20 februari 2010

Lördagen 20 februari 2010

Så här ser det ut i vårt köksfönster vid 19 tiden, ingen utsikt att tala på...
Huset eller igloon som vi bor i..

Huset igen, och det 120 cm höga staketet som knappt syns!!

Nu har dagen blivit kväll och läget är oförändrat! Nja inte helt, vi har mycket mer snö nu. Som ni ser på bilderna så kanske ni förstår att vi är insnöade. Vi har också just fått reda på att Ebbas fotbolls Cup i Skoghall imorgon är inställd och tack för det på ett vis! Tråkigt för tjejerna och inte få spela men det är skönt att slippa åka iväg med livet som insats som det ju faktiskt blir.
Nu är hasselbackspotatisen i ugnen och som ni ser Mattias fixar upp efter mig i köket. Han är så duktig sååå. Men han gör hellre det än lagar mat! Rena rama se....jektet i sina randiga långkalsonger ha ha! Till potatisen blir det kyckling och det ska bli mums mums och mums det.
Ja Sallad och sås är ju ett måste också förstås.
Tyra ville också vara med bild och la på världens smile!! Hon är att för go hon. Ikväll jag vad blir det på tapeten? Ja antagligen Melodifestivalen någon låt eller två sen orkar vi inget mer! Jag ser det framför mig, letar efter någon bra film istället.
Ja ja det blir som det blir med det. Hoppas nu att det slutar snöa snart för jag orkar inte med mer snö nu. Nej nu piper ugnen och potatisen är klar, så jag får sätta fart så vi får mat nångång...

Ha det bäst och hoppas ni inte är insnöade som oss...
Susanne

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Jo, lite lätt... Insnöade faktiskt... Tänker inte ens försöka ta mig ut, tog en cider istället :O)

mister.q sa...

Grann är hon Smurfen! M oxå i sina långsingar..