söndag 7 februari 2010

Pinig dag för mig

Söndag kväll är här! Det har inte varit någon bra dag för mig, vaknade redan 4.00 av plågor både här och där. Rent ut sagt fördjävligt.... Pinande mig kvar i sängen till kl 06 då var jag tvungen och gå upp....

Rastade mina hundar, tog värktabletter. Försökte lägga mig på soffan med det funkade inge vidare bra. Gick och la mig i sängen igen när övriga familjen gick upp kl 08. Och sov till klockan var 11.30!!! Jo det är sant, 11.30! Vaknade med huvudvärk men plågorna var borta... Så idag har det varit synd om mig. Snyft....

Tänk idag lagade Mattias mat igen! Jo och det blev inte vad som helst. Kalkongryta med stekt potatis och sås gjord på skyn. Jag säjer då bara det; mums!
På eftermiddagen har det varit segt men vi tittade igenom alla inspelade dvd-skivor som vi gjort med videokameran och vi har fått oss många goa skratt. Tyra när hon var liten och började gå, födelsedagar, skolavslutningar, barnkalas och övrigt!! Himla kul var det.

Nu ikväll gjorde jag kvällsmat; kalkonsallad (kalkon, rökt skinka, provensalsk sallad, ruccola, gurka, röd lök och majs) till mig och Mattias. Barnen åt tacogratäng från igår. Alla mätta och belåtna. Nu har Ebba precis lagt sig för att läsa och varva ner en stund innan hon ska släcka. Tyra är också trött och väntar på att pappa ska ha läst färdigt GT och följa med henne upp... Själv ska jag strax lägga mig på soffan när dom gått upp och sappa lite på tv:n. Men det lär inte heller dröja för mig innan jag lägger mig för idag.... Huvudvärken vill inte släppa taget om mig.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: