torsdag 4 februari 2010

Så himla mycket snö

Jo då tack vi lever! Men igår så undrade man verkligen hur dagen skulle sluta. Snön vräkte och yrde ner så man tog sig verkligen ingenstans!! Det var bara och inse fakta. Planen var ju igår att Ebba skulle och vaccinera sig och vi skulle med och Tyra också skulle vaccinera sig. Men Ebba fick åka med en klasskamrat till vaccineringen och Tyra fick stå över.
Men idag ska Tyra få sin vaccination istället för jag ringde och frågade om det gick bra, och det var ju inte bara jag igår som inte tog mig in till stan. Så efter dagis så ska vi iväg. Ni ser på bilderna hur mycket snö det egentligen är, snö ända upp til fönstren. Och andra bilden är tagen från mitt köksfönster och mot min granne. Man ser inte mitt 120 cm höga staket alls. Så det är verkligen helt otroligt så mycket snö det verkligen är. På de 13 år som jag bott här så har det inte varit så mycket snö någon gång tidigare. det enda positiva just nu eftersom jag är helt less på snön är att det är rent och fint inne, inget grus och inte nån lera efter hundarna!!
Nu ska jag sätta fart mot dagis
Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Uj! Mer snö nere hos er än här, fast hundarna blir borta när de försöker hoppa ut i snön :O)
Vänder snabbt om, kollar in mig och ser ut att tänka "Hoppsan, vad hände?"