onsdag 17 februari 2010

Tyra på Bråkmakarmellom


Onsdag kväll och här snoras det i vartannat hörn. Varför är det så jäkla svårt och ta sig ur denna sjukdomssväng som verkar ha grabba tag om vår familj. Ingen har visserligen feber men det snoras..

Dagen idag så har jag och Tyra varit ensamma för Tyra är ledig från dagis. Tyra har idag lärt sig hyss av "Lotta ¨på Bråkmakargatan" så numera är hon omdöpt "TyraBråkmakarmellom". För en del dumheter har det blivit idag också. Hon gör så mycket våghalsiga saker när man vänder ryggen till så jag vet inte vad jag ska säja. Man skäller ju mycket på henne för det också, och det är inte kul! Men man blir ju rädd samtidigt som arg! Vore så skönt om hon kunde växa från allt detta - helst nu. Vi tog oss en sväng in till Säffle och köpte mer flytande alvedon som man så smidigt kunde köpa på Frendo. Vi var också till mosters salong och köpte schampo och balsam, men moster var visst på kurs i Göteborg så nån träff med henne blev det ju inte. Nu kan vi tvätta håret ikväll och kamma det efteråt utan smärta...
Nu ska jag surfa vidare och läsa mina favvo bloggar och även ta mig en titt på FB.
Ha det bäst
Susanne

3 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Ja, du, en liten Lotta, det har jag haft här också, men hon är stor nu :O) Och heter fortfarande Lotta....

Ann-Sofie sa...

Håller tummar o tassar för att Ni oxå blir friska snart, det är häääärligt när alla blir pigga igen, ask me, I know!!
o snart har vi vår egna "Rasse på Bråkmakarvägen" här gissar jag...ska mostra mig i 1,5 vecka!!

Susanne sa...

Ha ha ja lilla Tyra-Lotta, maken till hyss hon gör har jag då aldrig varit med om!! Tur jag inte började min barnaskara med denna lilla juvel för då hade det inte blivit fler... jo då. Friska vill vi bli - NU!!!!!!