söndag 21 februari 2010

Världens största familjer

Nu måste jag bara blogga om ett tv-program som jag såg nu i eftermiddag och det har liksom fastnat i huvudet efteråt! Det hette "Världens största familjer och jag" som gick på 4:an. En engelsk reporter åkte runt och tog reda på varför man valde att ha så många barn.
Två familjer en i England någonstans och en i Kanada så hade dom 15 resp 18 barn var!!! Och det var Gud som hade sett till det? Okej, tänker man! Jag måste helt ha missuppfattat. Ha ha..
Det som programmet avrundades med var en man i Förenta Armiraten som hade 84 barn med 17 olika fruar. Han var 60 år och hade sex två gånger på förmiddagen och 6-8 gånger på eftermiddagen/kvällen!!! Men herre gud hur går det till kan jag undra, jag gå till och till det fattar jag väl. Men hur orkar gubben? Just nu hade han 4 stycken fruar, hade dom kvar tills dom inte kunde få fler barn då bytte han ut dom?! Hade/kunde bara ha 4 fruar åt gången, 4 hm? Jamen vad ska man säja? Annat än bevare mig väl! Reportern var också förbryllad för han hade fullt upp med en fru och ett barn! Tänk så olika det kan vara på olika platser i världen.

Vi har det kanske inte så tokigt i alla fall med "bara" tre barn...

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Nej, "bara" tre, räcker till, gott och väl:O) Jag tycker vi nöjer oss med det...
Men några extra män, kunde vi ju ha, nån som fixar bilen, nån som dammsuger, nån som masserar fötterna osv osv, vad tror du om det?