fredag 12 mars 2010

Dagens sysslor

Fredag härliga fredag!! Solen skiner och temperaturen börjar bli riktigt behaglig. Skönt att det går åt rätt håll. Äntligen! Tyra och jag är just ensamma hemma, Ebba och Måns är skolan. Och idag slutar Ebba 12.30 och är hemma strax före 13.00. En kort dag alltså. Men det behöver hon, som går upp 5.30 varje dag och är på bussen strax före 07, varenda dag. En tur med bil som skulle ta ca 10 mínuter, den tar 30 minuter med buss. Måns däremot har normala dagar varje dag och är inte hemma förrän 15.30. Som en hel arbetsdag för en vuxen.
Funderar just nu på och åka till stan och handla, det är tomt i skafferiet - igen! Men jag har lite annat som också måste göras... Ja vi får se när det kan bli av. Får nog skjuta på det en stund.

I går kväll var det årsmöte i bygdegården och det var den gamla vanliga skaran där. Och som vanligt bjöds det på smörgåstårta och det tål ju inte jag!! Men jag har ju bara varit med på mötena de senaste tre åren, men ingen har tagit någon notis vid det. Två andra special beställningar är däremot gjorda?? Ja ja nog om det smörgås är ingen favvo ändå. Mötet då, jo då det gick väl enligt planerna och jag är numera ordförande i föreningen!! Har fortfarande lite ångest inför det. Jag har många funderingar på ändringar och saker som borde göras annorlunda och det ska bli intressant och se hur det kommer att gå. Får försöka få till ett styrelsemöte inom en 2 veckors period.... Nej nu ska jag sätta fart, dammsugarn väntar idag med!

Ha det bäst
Susanne

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Lycka till, med det spännande uppdraget!

Susanne sa...

Tack det behöver jag Lotta!! Känner lite halvångest faktiskt för det är så mycket jag vill ta tag i...