lördag 6 mars 2010

Gårdagsrapport

Så här långt har det varit en härlig lördag, nu så här på middag/eftermiddagskvisten så är temperaturen helt okej till skillnad mot morgonkvisten! Och vi ska inte tala om inatt när jag blev hämtad vid 02-tiden. Då var det -20 grader, inte så himla varmt och mysigt i strumpbyxor och kjol!! Men men ska man va fin, så får man lida pin...

Kvällen igår var jag; Maria och Kristina på Harrys. Vi började med att äta och vi tog allihopa grillspett med fläskfile, pommes, dipp och nån rökig sås. Sallad var det också till. Maten gick snabbt och få och servicen var också bra. Ett stort minus var att det var djävligt kallt i lokalen och på toaletterna. Vilket jag med min uvi kände av! Sitta med jackan på och även sitta på något varmt känns väl lite sådär när man är på krogen. Men vi hade i alla fall trevligt och skrattade en hel del åt andra gäster mm på krogen. Vid 22-tiden blev ombedda att betala notan och gå upp på övervåning trots att vi inte druckit upp. Men men visst vi är ju inte omöjliga så vi gick en trappa upp, där var det väl typ 10 personer och alla 18 år. Inte dag mer. Här uppe var det också och kallt och för att inte tala om på toaletterna, huuuu!!! Vi drack lite mer och tittade på folk och skrattade åt alla ungdomar som betedde sig minst sagt roligt åt. Och vi konstaterade snabbt att Maria och jag - vi var faktiskt äldst på stället. Och det var vi ett bra tag. Innan några av vad jag skulle vilja påstå är stammisarna som droppar in och genast så var vi något yngre. Ha ha. Vi stannade faktiskt ändå kvar till 01.30 så gick vi till stadens enda pizza-hak och väntade där på att min käre man skulle komma och hämta oss. Nån pizza blev det inte köpt för det kan jag ändå inte pressa i mig, nja i alla fall långt ifrån en hel. Dagen idag efter igår har varit smärtfri, inga åkommor i form av fyllesjuka eller annat.

Middagen är avklarad och idag blev det potatisgratäng, kassler, kantarellsås och grönsaker. Väldigt gott. Och ikväll får det bli kycklingklubbor, sallad och ciabatta bröd. Och Bröllopsfotografen på dvd i lugn och ro...

Nu närmst funderar jag på och lägga mig på spikmattan en stund, det är ju himla avkopplande och skönt. Sen är det väl mina jyckar som vill ut och löpa.... ja och mat vill dom väl säkert ha!!

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Underbart, tjejkväll, skulle jag också vilja ha.... Snart....
Bara töla och tjattra om allt och ingenting!