onsdag 10 mars 2010

Hokus pokus o köttfärssåsen blev chili con carne

Härligt väder även idag och speciellt nu såhär vid middagstid! Varmt, gött och vindstilla. Tyra och jag är ensamma hemma just nu, Tyra är ju som jag tidigare nämnt ledig från dagis onsdagar och fredagar. Middagen idag blev rester från igår, aningen omgjord. Köttfärssåsen fick bli chili con carne med vita bönor. Mums! Det kommer pappan gilla och få i matlådan inför imorgon. Just nu har jag sutti en stund vid datorn och studerat föreningsteknik. Repeterat lite grann... Ja färskat upp minnet skulle man kanske kunna kalla det. Man glömmer fort. Igår kväll var jag på styrelse möte med goldenklubben och det inte för den sakens skull jag repeterar föreningsteknik utan inför årsmötet i bygdegården imorgon. Det var ett trevligt möte igår med käcka människor med stor aptit på att föra klubben framåt. Jag ser med glädje framemot det kommande året. Och hoppas jag kan göra en insats. Nu närmast för oss väntar 6 års kalas hos syran och hennes lilla Sara.

Ha det bäst
Susanne

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Chili con Carne är inte fy skam i matlådan inte :O)
Hoppas du haft en underbart solig dag!

Susanne sa...

Har varit en underbar dag Lotta!! Och chili con carnen komer bli succe imorgon, det är M favvo! Och det vet inte han förrän han värmer maten och ska äta!!