lördag 20 mars 2010

Resumé för flera dagar!!

Det har varit en hektisk vecka med ett och annat varenda dag. Onsdagen var jag ju hundvakt åt Helena och hennes gulliga huskyvalpar. Och på kvällen var jag hos grannen Linda på kläd-party. Det visades kläder från företagen Blingo och Gangstar. Härliga fina kläder men i dyraste laget för min plånbok. Men visst handlade jag några plagg.... Men det är inget fel på Kappahl och min favvo HM där får man massor av kanonkläder till mycket bra pris.... Har funkat i 17 års tid, så det kör vi på....i fortsättningen. men tusen tack för att jag fick komma Linda, det var sååå trevligt.

Torsdagen skulle Måns till Barnkliniken i Karlstad och kolla sig, efter det var vi på Gengåvan, Biltema och Lidl. Hem och snabbt göra 10 stycken smörgåsar och iväg till grannen Linda igen och idag med grann-kärringarna för att fira det senaste födda barnet i bygden. Lova som nu hunnit bli 7 månader. Så gullig så. Var kvar en stund för jag hade en sån bultande huvudvärk och det är ju sånt jag får när det är mycket varenda dag. Så jag gick lite tidigare än alla andra.

Igår var det fredag och jag var på en efterlängtad fotvård hos Anette, på Anettes Fotvård i Annelund och guuud va gött det var. ME LIKE!! Tyra och jag var sedan och handlade på leksaksaffären, hobbykällaren och även godisbutiken. När vi kom hem pysslade vi, Tyra med sina bokmärken och jag med att fäasta gammalt bibel-papper på ägg och även en vas. Kvällen varvades ner med helstekt fläskfile med rödvinssås, kroketter och sallad. Tog mig även ett glas rött...

Nu är det plötsligt lördag och här ska strax tapetseras, fick en idé igår kväll om att sätta en fondvägg vid/bakom tv:n och jag skulle limma upp blad ur en gammal bibel från 1882. Mattias rev sig i huvudet och trodde att jag seriöst blivit helt galen. Men icke.... sån tur har han inte! Men när jag idag var i Karlstad och gick in på Stuvbutiken så hittade jag två tapetrullar till kanon pris och slog till på dom istället. Så här ska nu tapetseras med riktiga tapeter!!! Så himla kul! före- och efterbilder utlovas!!

En bild på en vas som jag satte på "bibelpapper" på igår, blev också som jag tänkt mig. Riktigt fin och med fina tulpaner förstås. Det är bilden ni ser här i bloggen.

Ha det gött, nu väntar vi på Maria R och Lovisa..

Susanne


1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Åh, va fin vas!
Spännande med tapeter :O)