måndag 22 mars 2010

Vad är egentligen problemet?

I eftermiddag hände en egendomlig sak!! Sånt om inte ska hända om föräldrarna har "alla hästarna inne"! Ni vet vad jag menar med det uttrycket va?
Ebba kommer hem från skolan lite halvdepp och berättar att en av tjejerna i klassen bjudit alla utom 2 på film och födelsedagskalas med övernattning till helgen! En av dom två var förstås Ebba. Vad säjer man? Jamen verkligen? Vad säjer man som förälder i det läget? Jag blev så fruktansvärt arg rent ut sagt, jävligt förbannad. Ringde upp föräldern och frågade om dom överhuvudtaget tänkt på hur dom stackars två flickorna nu känner sig som inte blev bjudna. Och till sitt försvar drar människan världens sämsta ursäkt. Ja jag rent ut sagt skäms!! Det får inte plats med fler madrasser på golvet, och "hon" fick bjuda sina favoriter bla bla bla. Jamen hallå bestämmer en 10 åring det själv? Jag undrade varför inte man kunde låta dom sova i ett större rum då så fler får plats (det handlade ju om 2 till..) Familjen bor ju för fan i ett stort hus..... Ja samtalet blev inte långt men väldigt effektivt och jag var så arg att jag skakade av ilska när jag la på. Och jag avböjde också någon inbjudan i efterhand för det är vi verkligen inte intresserade av ..någonsin mer.

Hujedamej, sånt folk vill jag överhuvudtaget inte ha med och göra. Det betackar jag mig. Inte undra på det blir mobbing i samhället. Vi föräldrar ska ju vägleda våra barn.... i all fall vad jag trodde.

Nog med terapi, jag måste släppa detta innan jag blir arg igen

Susanne

3 kommentarer:

En Holländerists betraktelser sa...

Du får göra något roligt för din tös och den andra som inte blev bjuden. Jag blir lika arg som du. sånt här får inte förekomma! Jan

Pillargontanten sa...

Tråkigt, gör som Jan skrev, hitta på nåt megakul, för Ebba och den andra tjejen!

Susanne sa...

Kul att ni tycker som jag. Man blir så himla arg när det görs så här mot små tjejer. Inte undra på att det bli mobbing!!! Detta är att en fin grund lagd för det....