onsdag 14 april 2010

För- och nackdelar

Idag har vi ledig dag, jag och Tyra. Och min tanke igår kväll var att vi skulle ha lite sovmorgon. Och det skulle vi kunnat haft om det inte varit för att grannarna kört med traktorer fram och tillbaka mellan 07-09. Så det var bara och bita i det sura äpplet och gå upp. Nu är det inte det att jag klagar på att mina grannar kör här var och varenda dag för det gör dom inte. Utan det tyst och fridfullt, men det var ju lite typiskt just idag. När man vaknar av sånt här så tänker jag ändå att tur att jag inte bor i stan. Där är det aldrig tyst!
Har ju bott i stan i mestadelen av mitt liv så jag vet. Grannar som startar gräsklipparen en tidig lördag som söndag. Inte kul! Nån granne som hade rally-bil som startades 6.30 varje morgon och väckte hela kvarteret, en annan granne som åkte cross i tid o otid fram och tillbaka på olika tider på dygnet! En annan som kapade ved flera dagar i veckan i timmar i sträck. Ja ni hör?! Här på landet är för det mesta tyst och fridfullt och det är jag så glad för. Och ytterligare en annan granne som hade en jakthund som skällde timme ut och in dygnet runt. sophämtning kl 04 och traktorer som sopade gatorna också olidligt tidigt. Ahhhhh. Det är väl några av dom typiska saker som händer i stan... Så har jag det tackolov inte längre.

Ja ja nu är det "slut-terapiat "om detta och vi ska strax gå ut

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: