lördag 17 april 2010

Gårdagen i bilder

Igår så var jag ju som jag skrevi förra inlägget till Helsingborg och hämtade hem min tik Sunny som varit på parning i Danmark och som kunde hämtas hos Gun-Britt! Det var ju himla skillnad och bara behöva åka dit istället för 40 mil till. Idag så fick vi åka till Gun-Britt öppnade Gårdsbutik som låg i slottsmiljö strax intill havet. Oj oj vilken upplevelse, vilken atmosfär och så mycket man ville ha. Här nedan följer lite bilder från gårdagen. Jag förstår nu varför Gun-Britt är en upptagen kvinna, det hade jag också varit med den härliga affären. En sån skulle man inte tacka nej till alls.

Gun-Britts gårdsbutik


Härliga klängväxter
Mysiga mandarin/apelsin träd

Tomatplantor
Citronträd

Härliga blommor i långa banor

En kryddhörna med ett harmoniskt porlande vattenfall


Blommor o blommor

Fantastiskt härlig krukor och andra gudomliga saker, en "ha-känsla" satt i hela besöket


Krukor i långa banor

Många fina stora krukor

Slottet som låg alldeles på knuten Kulla Gunnarsstorps Slott

Utsikten nere vid havet ni hundarna fick en promenad och ja det är Danmark vi ser i fjärran

Åh om man fick promenera så här varje dag!!

Härliga vyer och saltvatten svepte förbi näsborrarna

Havet igen!

Nu är det lördag förmiddag och det finns massor av saker som jag måste ta tag i men jag vet inte vart jag ska börja. Bulten ska hämtas hos Mona för han ska para i eftermiddag. Dammsugning och skurning måste göras. Tvätten ja den måste också hängas upp och en ny måste i. Katten är borta och hon har säkert fått kattungar ute någonstans. I eftermiddag är det kalas hos svärmor kl 17 så det är väl bara och tag i dagen så vi hinner bli klara till kalaset.
Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: