söndag 25 april 2010

Resumé för gårdagens - "Halv 8 hos MIG"

Jo det är sant jag och Mattias hade Halv åtta hos oss igår kväll för våra goaste vänner Ekstedtskorna Anette och Maria med deras män Christer och Kent. Det blev verkligen hellyckat. Våra småflickor sov hos sin farbror Kristoffer och hans Emma, dom har i skrivande stund inte komit hem ännu men kommer väl snart. Man är ju lite nyfiken på hur det gick med övernattningen! TUSEN TACK till Er för barnpassningen!!!

Menyn igår var till förrätt: "en försmak av sommaren" som bestod av färsk potatis med dill o gräslök, blandad med sparris, avokado, röd lök, ruccola, kycklingfile på topp och en röd och vit kall sås.

Huvudrätten var: helstekt fläskfile med hasselbackspotatis, rödvinssås, sallad. Och ciabatta med riven ost o kryddor.

Efterrätten var: serverad i vinglas med skivad frukt i botten, egengjord hallonglass i mitten toppad med maräng som man gräddade i ugnen så att marängen blev fast och varm!!

Nu är klockan 12 och jag ska ta tag i disken, har en del att handdiska eftersom jag inte vill göra mitt gamla porslin i diskmaskin. Och sen är det lite allmänt röj... Har tänkt och gå en promenad med hundarna rätt snart också så jag får väl ta och sätta lite fart.

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Låter ju alldeles underbart du :O)