söndag 18 april 2010

Söndagkväll och jag borde...

Söndag kväll och det är sent klockan är redan över 23. På tv:n rullar CSI på 5:an som Mattias tittar på och likaså jag. Skulle behöva hoppa i duschen och komma i säng men det har liksom inte blivit av. Så himla skönt och sitta i tystnaden en stund när alla branen har lagt sig. Kvällsmaten bestod idag av grillad fläskfilé, grillad majskolv, egengjord potatissallad, grillad korv och sallad. Väldigt gott. Premiärgrillning av kött idag, korv har vi ju grillat förrut. Mums var det i alla fall. Dagen har annars har varit lugn, hann med ett besök hos mor och far när Ebba tränade fotboll.

Nu under kvällen har jag funderat en del på hur människan egentligen fungerar, och jag lär mig sannerligen nåt om just människan varenda dag... Märkligt men sant! Att man aldrig blir fullärd vad det gäller det ämnet. Tröttsamt faktiskt. Så enkelt det kunde vara om vuxna var vuxna och barn barn?! Ni fattar?

Nej nu måste jag ta tag i kvällen, innan det blir natt. Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Åh, va gott med grillat :O)
Hoppas helgen varit underbar!
Och du, vuxna vuxna, ja ibland man man faktiskt undra....