söndag 23 maj 2010

Resumé a la 4 dagar

Jösses va dåligt med bloggande det har blivit dom senaste dagarna!! a vad har då hänt här sen 5 onsdags? Torsdagen så var jag på en underbar fotvårdsbehandling hos alltid så käcka ANETTE på ANETTES FOTVÅRD. Man blir verkligen som en ny människa bara fötterna är fräscha och fina.... Me like!

På fredagen var det dags för den andra behandling (av 6) med AQUA DETOX hos Gunilla och denna gången hade jag (läs vi Mattias o jag) bjudit med svärmor som fick sig "detox" i morsdags present. Oj oj inte var vattnet ett enda dugg fräschare idag utan snarare värre och Gunilla sa att det var bland det giftigaste vattnet när det var i den färgen. Jag har nämligen urinvägsinfektion och kunde jag inte hymla med utan vatten-färgen avslöjade alltihopa?! Samma för svärmor, ja herre gud va olika det verkligen. Men hon hade inte urinvägsinfektion utan hade väldigt ont i sina fötter. Vid middagstid åkte farmor Maria och Ebba tåg till Göteborg för att hälsa på svärmors bror Sven-Åke och hans sambo Birgitta och shopping, god mat och det som allt innebär med att resa till Götet! Kan tro att Ebba är nöjd nu.... Farmor för sig själv hela helgen. Hon älskar verkligen sin farmor över allt i världen hon! Men vem gör inte det?
På fredag eftermiddag kom vår goe veterinär Per-Arne hit och avhornade dom sista kalvarna och kvällsfikade och pratade gott efteråt.

Igår lördag var ju en underbart varm och solig dag. Och jag fick Mattias att hjälpa mig med diverse saker som jag velat fått gjorda länge. Han satte upp blomlådor, en hängampel och han körde bort en massa pinnar och skräp. Klippte med den lilla gräsklipparen där den åkbara inte kommer åt... Härligt att det är gjort! På kvällen kom Kristina och hennes pappa Niklas hit för att deras hundar skulle få leka lite med våra. Nej förresten jag skojar! Hannu var inte med Kristina, det var hennes sambo Niklas men det var Tyra som trodde att Niklas var Kristinas pappa. Tokiga unge! Vi skrattade gott åt det hela kvällen. Han får nog i fortsättningen kallas för "farsan" han Niklas!! Ha ha....

Nu är det söndag eftermiddag och vi har varit hemma en stund från en shopping tur till Karlstad. Det var inte jag som föreslog den utan min käre man ville åka till Biltema och jag följde gärna med och passade ju då på att gå på Skopunkten och lite shopping på H&M och Jack&Jones också. Jag köpte mig inga kläder utan köpte två par skor. Min käre man fick sig två t-shirtar, en skjorta och ett par trekvarts jeansshorts. Oj oj han behöver inga mer kläder i år, enligt honom själv. Tyra fick sig ett par skor och en klänning till skolavslutningen. Nu är det bara Måns som behöver ekipera sig med avslutningskläder men det får vi ta när han ska till sin doktor nästa gång i slutet av månaden.

Nu närmst väntar ett besök av mina gamla valpköpare som köpte hund av mig redan 1997 och ska köpa sig en ny... Ska bli ett kärt återseende och tänk så roligt när valpköparna kommer tillbaka. Känns så extra kul faktiskt. Nej det mörknar här, det blir ur med alla sladdar och kontakter ifall "Åskar" kommer.

Ha det bäst tills vi hörs igen
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Låter som en alldeles helt underbart veckolsut :O)

Valpar?