måndag 3 maj 2010

Söndagen i sin helhet

Klockan har precis slagit ny dag och här sitter jag! Ja jag sitter faktiskt i sängen i alla fall. Men jag borde ha somnat för länge sen. Men efter gårdagens bravader i blåst och kyla så har det satt sina spår. Det har med andra ord inte varit någon bra dag för min kropp idag. Och nu moler det överallt så jag orkar inte sova. Bredvid mig sover Mattias sedan ett bra tag och Tyra sover också sedan flera timmar.
Dagen har ju annars vädermässigt varit riktigt bra! Tidvis väldigt varmt och skönt. Vid middagstid tog jag mig en snabbtur till Långserud och köpte en cykel till Tyra. Hon behövde en mycket mindre än den som Ebba hade haft när hon var mindre. Var då också in till Eva & Gunnar och sa hej som snabbast och chockade dom rejält!! Men men även jag har mina stunder. Det var roligt och få träffa Q och Bopp. Och Evas två yngre ligister.

När jag kom hem tillbaka med den "nya" cykeln så blev ju förstås Tyra överlycklig!! Mycket cykel blev det resten av dagen, och även ett hack i pannan efter en vurpa. På eftermiddagen kom käre svärmor och Jessica och hälsade på för att titta på sin kattunge. Jag hade slängt ihop en ananas paj i all hast som vi fikade med kaffe och vaniljglass till.
Vips var det kväll och Anette min goe vän kom på snabbkurs i excel. Hon har prov imorgon och vi repeterade tillsammans. Detta grejar att Anette imorgon det är jag säker på!! Hon kan mer än hon tror, heja på.

Nej nu får jag ta mig i kragen, och koppla ner OCH koppla av

Ha det bäst
Susanne

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Åh, va roligt med en ny cykel :O)
Och kattbebisarna har kommit förstår jag :O)
Valpar att klämma på snart?

Ann-Sofie sa...

Mycket att stå i som vanligt ser jag, se till att vara rädd om dig. Får ta på långkallingar när du ska på utställning vet ja =) Kramis