söndag 27 juni 2010

Midsommar veckan till ända

Ja nu är det sista söndagen i månaden och midsommarveckan är slut! Jag skulle ju ha varit till Danmark på Världsvinnarutställning i dessa dagar, men fick ställa in det pga några omständigheter. Jag har väl haft en trevlig helg i Sverige tillsammans med släkt och vänner med god mat osv. Men jag måste erkänna att tankarna varit i Danmark... Åååh vad jag skulle velat varit där.
Solen har nu varit på topp i flera dagar och äntligen säjer jag bara, det är så härligt allt går så mycket lättare och alla är glada. Poolen är framme och dagen idag har gått i badandets tecken. Flera gånger om.
Valpspekulanter har det varit här idag och vi hade trevligt, såg på valpar, fikade och ungarna lekte och badade. Härligt med folk som det känns som man alltid har känt! Då känns det rätt. Valparna var igår 3 veckor och nu rusar tiden. Härligt! Jag ser framemot när dom blir 6,5-7 veckor när man kan börja ställa upp dom och se om det finns några stjärnor. Det hoppas jag för tanken är att det ska stanna både tik och hane här hos oss.
Även kattspekulanter har det varit här och vår rödmaskade hona har numera bostadsadress "Mariestad".

Nej klockan rusar och det är strax ny dag och ny vecka. Imorgon ska vi till Djursjukhuset och vaccinera Sally för vi har fått ett presentkort på en "trippel" av goa Lotta!!

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Ahh, vad är väl en tripp till Danmark, när man kan njuta av den svenska sommaren, då den är som bäst...
Jag väntar på att få komma och titta på puppisarna!
Ha en härlig vecka!