lördag 5 juni 2010

Sitter här, än jag.

Här sitter jag fortfarande och det är snart morgon klockan närmar sig 04.00, men vad gör man inte för sina djur? Tempen är fortfarande relativt låg och Sunny undrar allt vad som är på gång. Hennes tid för valpning går ju först ut på måndag MEN hon är som jag sagt tidigare stor (se bilden). Så frågan är väl om hon orkar hålla sig tills dess nej det tror jag inte med tanke på temperaturen i kroppen just nu... Man har ju varit med ett tag så lite hum och saker det har jag ju.
Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig en stund i soffan för nu är jag verkligen trött med stort T. Mattias kommer ner vid 06 som han brukar så då får han ta över en stund. Sunny vill verkligen ha sällskap nu och orkar inte riktigt vila när hon är själv. Och vila är ju en viktig ingrediens för vad som komma skall.

Idag lördag är det meningen att jag ska till Sjöbyns Hundpensionat och vara med på invigningen av deras nya inomhushall och där ska jag hjälpa till vid Golden Klubbens monter. Vi får väl hur det blir med det, med tanke på Sunny och att jag inte sovit speciellt mycket.

Sen har jag ju anmält till SKK Vänersborg på söndag och har några hundar som måste fixas inför det om jag nu kommer iväg på det? Också en stor fråga. Imorgon kväll är det tänkt att goa Linda från Hagfors ska komma och övernatta här inför utställningen på söndag. Hoppas hoppas nu att valpningen är över tills dess. Om inte så får väl Linda och Stina ta över handlingen av kennelns hundar....

Natti eller ska jag kanske skriva god morgon folkens. Det är faktiskt riktigt ljust ute.
Susanne

Inga kommentarer: