tisdag 13 juli 2010

Åska och bullbak

Vaknade inatt av att det åskade!! Inte någon favvo-grej från min sida, jag är hiskeligt rädd för åska. Jag satte mig upp i sängen och lyssnade en extra gång, jo då det åskade. Jag gick ner och drog alla nödvändiga sladdar; tv, telefon och vår ugn och micro som fick sig en smäll förra året. Måste ändå erkänna att i samband med åskan så kom det efterlängtade regnet och luften ute är mycket bättre nu. Och det är ju inte så torrt i backen nu som igår.

Idag har jag gått upp tidigt för andra dagen i rad. Jag har kört Måns till sitt jobb i V-bro och jag har kört hem hans tjej Elin till stan. Hurtigt va? Nja men i all fall för att var mig, jag går oftast inte upp före 8.30... Lyx! Nu sitter jag och ser på Nyhetsmorgon på tv:n och passar på och skriva några rader eftersom jag är lite dålig på och blogga nuförtiden. Har inte prioriterat det nu när det varit så varmt och gott väder ute.

Nu närmast funderar jag på och baka vetebullar, ska vänta till Ebba vaknar för hon vill gärna baka och då får jag ju bra hjälp. Baka bullar är väl inte den lämpligaste övningen för mina onda armar.
Det går ju åt en del kaffe bröd här nu när man har valpar och många besök, och då känns det ju så mycket bättre och kunna bjuda på något hembakt i nån form. Bullar har varit slut ett tag så som sagt jag ska fylla på förrådet idag.
Ikväll ska jag eller rättare sagt vi på Allsång på Duse för min systers barn; Ida och Elin ska sjunga där. Hoppas nu vädret blir bättre framåt kvällen så vi slipper ha paraply...
Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Bullar, är ju aldrig fel :O)
Här är det lika tryckande värma som igår, allt är liksom klibbigt....