måndag 19 juli 2010

Lördag-Söndag-Måndag

Här har jag inte varit på flera dagar men jag lovar en resumé! Vi börjar med lördagen och vi hade bestämt oss för att gå ut på krogen och fira att jag fyllde år på söndag och det gjorde vi med råge. Flickorna kördes till farmor. Vi hade en kanon-rolig kväll med Flickorna Nieminen och deras respektive. Härlig tur i epa-traktor hem blev det på morgonkvisten - allt är ju bättre än och gå!

På söndagen åkte vi till Karlstad vid middagstid och jag fick mig i present att shoppa loss lite, har ju liksom inga kläder som passar längre, lite på gott och ont! Det var ju rea på alla ställen och förde ju med sig mycket folk vilket inte var lika kul men jag hittade mig i alla fall ett par påsar med nya fräscha kläder (i min smak). Efter det blev det en tur till Ikea och handlade in handdukar som ska medfölja valpar när dom åker. Och lite annat som alltid. Mattias var tapper trots att han väl egentligen inte mådde helt 100, efter gårdagens mix av diverse rusdrycker. Han hade under kvällen förträngt att man blandar inte en massa olika sorter.... Ni vet vad jag menar?
Själv mådde jag riktigt bra lite trött men hallå hur ofta lägger man sig vid 03.30 tiden? På vägen från Ikea skyltades om en loppis precis när man skulle svänga upp på 45:an och den fick sig också ett besök. Massor med prylar av diverse slag. Jag slog till på 7 snapsglas för 50 kr. Helnöjd blev jag. När jag väl kom hem hade jag likadana glas från förrut, sicken röta på en skala. På väg hem så ringer tjejerna och ville stanna ytterligare en natt hos farmor och det blev ju liksom dubbel lyx.

När vi kom åkte vi till skogen med alla hundarna utom Sunny då förstås, och dom fick sig en lång promenad och diverse bad i alla möjliga pölar. Vi åt gott på kvällen i ensamheten tillsammans med en bra film och det var lugn, tyst och skönt! Så himla skönt det var med två barnfria dagar, tur vi har farmor för annars skedde det väl aldrig.... KRAM SVÄRMOR om du läser detta, INGEN ÄR VÄL SOM DU!!

Upp tidigt med tuppen på måndag morgon när ungarna inte var hemma! Töligt men jag hade en veterinärtid i Karlstad kl 08 så det var bara och bita ihop! Hjlpte Mattias under dagen med lite småsysslor. Inte förrän senare på kvällen hämtades ungarna och nu är ordningen tillrätta igen. Grejer överallt, ungar som kivas och tempot är uppe i 150 igen!

Så som ni förstår har jag inte heller haft tid och ta några 6 veckors bilder, men det ska jag ta imorgon när Ebba kan hjälpa mig. Datorn dj...ln krånglar också och jag kan bara ta emot/skicka mail men inte surfa, det är verkligen hur frustrerande som helst. Men "Data-Dan" kommer förhoppningsvis på torsdag och gör första hjälpen på den. Och är det nån som kan fixa datorn så är det just Dan. Honom litar jag på till 150%. Med sig har Dan Tanja och Neo och det ska bli kul och träffa dom också, och få visa upp valparna. Med sig hem tar dom Casper sen...

Nej detta blev att ett långt inlägg men så har mina dagar i alla fall sett ut.
TACK vill jag sända till alla goa vänner som grattat mig på FB, i mailen och via sms! Kul och ha så många vänner som tänker på mig

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Tanja sa...

Data-Dan ger datorn första hjälpen på torsdag, det ser jag till ! :-) Vi kommer ner på morgonkvisten, kör nattetid.. Ska bli så roligt att få träffa er allihop !

Väntar med spänning på valpbilderna ! :-)