söndag 15 augusti 2010

Halv åtta hos Anette

Dagen efter "halv åtta" hos Anette och det var himla trevlig kväll som det ju alltid är hos Ekstedtskorna! Igår var det till förrätt en crepsrulle med kantarellfyllning emellan och till huvudrätt smaskig fläskfilé m go sås och klyftpotatis. Sallad och bröd förstås. Efterrätten var päron med after eight topping också mumsig men i mäktigast laget för mig med tanke på vad jag kan äta nuförtiden! Men det var ånt som jag skulle velat ätit upp om jag kunnat. Men jag hade ju min "gris" med mig så han fick äta 1 1/2 efterrätt så smaskigt för honom så!

Nu har snart hela förmiddagen gått och det är snart middagstid, barnfritt fortfarande och flickorna är med farmor på studiebesök hos farbror Stefan på hans jobb med grisar. Jag funderar just nu på vad jag ska hitta på till middag, har bara en liten svacka ang. matlagningen. Har så svårt och komma på vad jag ska göra så det är inte klokt. Önskar att Mattias var bara lite mer driftig ang det och kunde ta tag i matlagningen. Men nej då han sitter och ser på tv i godan ro och bara väntar på att det ska bli klart.... Hm.
I eftermiddag ska jag och Wiggo på spårkurs i Långserud och det ser jag framemot jätte-mycket.

Ha det bäst

Susanne

Inga kommentarer: