tisdag 17 augusti 2010

Match-förlust ikväll mot Kil

Tisdagen går mot sitt slut och jag sitter i sängen och surfar, det finns inget och se på tv:n just nu så jag får väl slå till på ett nattligt inlägg innan det blir onsdag.
Nu ikväll var vi på fotbollsmatch på Tegnér och det var Ebbas lag som spelade mot Kil och idag blev det lite däng! Har inte exakta siffror för jag var inte helt med trots att jag var där... har inte haft några bra dagar och tyvärr tar det hårt på kropp och själ.

Kul för tjejerna blir bättre och bättre trots att dom inte vann så ser man tydligt hur dom förändrats bara över sommaren. En och annan ny tjej var med som jag inte alls kände igen men annars var det i stort sett alla dom "gamla" spelarna. Något man ändå slås av när man är på match är ju det dålig engagemanget som är från en del av föräldrarna, vissa har man ju aldrig sett röken av. Lite märkligt att folk är så ointresserade! Det var ju ändå hemma-match...
Ja ja ska väl inte tugga om detta egentligen, det har jag ju redan varit med om när Måns spelade. Det var alltid samma gamla vanliga klick av föräldrar som var med i ur och skur och samma som aldrig var med. Men där såg man tydligt på cuper osv att dom som bara skickades med hela tiden så var det att många av dom som satt och hade ont i magen. Och det var alltid dom som inte hade några föräldrar på plats, hm.... Kan ju inte låta bli och tänka på sånt. Ja på hur ungarna känner det egentligen alltså. Men oj vad jag fastnade i detta nu då.

Till torsdagen är det träning för Ebba och helgen är det match båda dagarna, tufft schema för föräldrarna som så troget följer med. Men faktiskt så tycker både Mattias och jag att det är kul.

Nu ska jag se på CSI som faktiskt började. Orkar inte riktigt finna ro och sova än.... tyvärr!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: