torsdag 2 september 2010

Ny dag = nya utmaningar

Ny dag och nya möjligheter! Va nu det innebär idag det vet jag inte ännu. Närmast väntar att köra Tyra till dagis. Behöver idag ringa och beställa tid för ögonlysning på några hundar. Ja det är då alltid något med dessa hundar. Igår kväll fick valpisarna sin 12 veckors spruta en varsin trippel och deras mor Sunny fick en rabies spruta. Skönt nu är det avklarat för en lång tid framöver... Nu tränas det en liten stund varje dag med valparna, dom behöver kunna stå fint, gå i koppel, åka bil och komma på inkallning. Hanteras och socialtränas. Ja listan kan göras lång. Men hålla på valpar det är verkligen något som jag gillar, det är en utmaning och man får så mycket tillbaka.
Jag behöver också åka in till Säffle och kika på doppresent till barnens kusin Liam ska döpas på söndag. Jag har mina funderingar på vad jag ska köpa och jag hoppas jag finner det jag söker när jag kommer till just den affären...

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Åh, börja från början med ny valp, underbart...
Undrar när man ska få möjligheter till det?