tisdag 12 oktober 2010

En härligt höstdag igen

Ytterligare en härlig höstdag, solen skiner och det riktigt gott i solväggen. Hundarna är lite uttråkade och skulle vilja ut på sin promenad i skogen MEN det går ju inte denna veckan för det är ju älgjakt här. Jag vaknade tidigt i morse av att det sköts i skogen, jätte-spännnade. Och det har skjutits flera gånger under förmiddagen. Jag är att lite nyfiken på om "vårt" jaktlag fått nåt eller inte.

Strax ska jag in till stan måste lämna tillbaka ett par byxor som jag köpt och inte gillar. Ett par jeans tajts som är såååå tajta att jag får en släng av panik när jag har dom på. Dom passar men NEJ. Det resulterar i att jag tar inte på mig dom något mer. Så tillbaka till affären med dom. Skulle verkligen behöva shoppa kläder, har nästan inga kvar i garderoben! Bortskänkt och slängt och jag hinner inte med och fylla på med nytt för det tillåter inte plånboken!

Sen var jag snäll i förra veckan och köpte en fin skal jacka till min man men den passade inte heller så den måste också lämna tillbaka. Så han får förbli jack-lös...
Sen måste jag handla lite också, som vanligt tomt i kylen och skafferiet. Hundmat och bensin i bilen är väl också ett måste.

Nej nu måste jag ta vara på dagen
Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: