måndag 4 oktober 2010

Måndagen är snart avklarade

Måndag kväll redan och det har varit en seg dag. Vaknade långt tidigare än planerat av en hund som skällde så fruktansvärt så jag trodde något hade hänt!! Skyndade mig ner och rastade alla, och det var inte speciellt utan Lisa ville till varje pris ut och nu och då var klockan strax efter 04, hm!! Jag gillar inte och bli väckt vid den tiden, om det inte gäller en resa på hundutställning då förstås... Jag la mig i gen faktiskt och var sååååå trött när kl var 08 och Tyra tyckte sannerligen att vi skulle gå upp. Vi gick upp eller nja ner..vi sover ju på övervåningen. Tyra skulle ju till dagis och hon skyndade på sin mamma så gott hon kunde. Vill verkligen till dagis till varje pris! Gött det!
Efter lämnandet på dagis så åkte jag hem och tog det väldigt lugnt, jag är nämligen verkligen väldigt sliten efter helgen. Strax innan jag skulle tillbaka till dagis tog jag svängen förbi staden och handlade lite mat eftersom det så märkligt är tomt i skåpen, igen!
Sen drog jag inte igång förrän jag kom hem med flickorna efter kl 15 och då var det middag på tapeten. Men nej i grytorna som skulle ordnas. Idag blev det stekt potatis, chorizo inlindad i bacon, kantarellsås. MUMS med stora bokstäver. Jag bakade även 2 plåtar med kanelbullar eftersom det är Kanelbullens Dag idag. Duktiga jag. Efter den ruschen gick då musten ur mig och jag har haft fullt upp och hålla ögonen öppna. Men jag vill gärna se Lite sällskap på Kanal5 ikväll så jag måste hålla ögonen öppna en stund till...

PS. kom på att jag uppdaterade ju min hemsida DS

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: