onsdag 13 oktober 2010

Mitt i veckan - en helt vanlig onsdag

Onsdag och just nu så har solen inte ännu tittat fram. Lite småkyligt är det ute och inte alls som igår. Men det kanske kommer? Har en matta på tork sedan i söndags och skulle gärna vilja ha in den. Igår sköts det minsann älg i området. Så roligt det händer ju bara vart annat år.
Spännande igår förmiddag jag hörde hur det small både här och där men jag kunde inte lokalisera exakt vart skotten kom ifrån. Men efter några timmar så fick jag reda på det. Och faktiskt var det älg fälld i "vårt" jaktlag.

Så igår kväll bjöd jag Mattias morbror Sven-Åke och hans sambo Birgitta på middag för att fira. Sven-Åke var en skytt!!! Dom bor nämligen på campingen nere i stan, så jag tänkte att det kanske kunde vara gott och komma och äta. Och sen är det ju alltid så kul och träffa dom.
Det blev baconlindad köttfärslimpa med grädd kantarell sås, ugnstekt potatis och rotgrönsaker. Sallad, stekta kantareller, hemmagjord gelé mm mm. Det var och blev väldigt lyckat. Till kaffet sen blev det blåbärspaj. Kan tror dom sov gott i husvagnen på kvällen sen. Men det blev ingen sovmorgon för Sven-Åke skulle upp och jaga idag igen, men ikväll bär det hemåt för dom till "Götet" igen. Så var älgjakten slut för denna gången, blir säkert nån mer dags jakt innan jul som det brukar.

Nej jag får väl in i tvättstugan och köra igång en maskin sen ska vi gå ut, jag och Tyra. För efter middagen ska vi till Maja och Grynet och hälsa på.

Ha det bäst

Susanne

Inga kommentarer: